Martin Horbal

Doma milujúci otec a manžel, v divadle galantný gentleman, v krčme voľnomyšlienkársky alkoholik, a aby som neumrel od hladu, tak aj grafický dizajnér a web developer :) Zoznam autorových rubrík:  PrózaKultúraĽudiaSúkromnéNezaradené

Zoznam článkov blogera

Trampoty so značkami

Martin Horbal

„...značené stezky Ká Čé Té jistě by nevedli tudy. Do kopce krokem kačete, a z kopce válím sudy...“ spieva Radůza v pesničke Vařič a mapa na svojej ostatnej platni. Ak by bola táto ikona českého folku na prechádzke v Slovenskom raji, určite by mala deja vu.

• 4. aug 2009
  • Prečítané: 2 062x
  • 7
HDP rastie, ale štandard sa nekoná

Martin Horbal

Povedzme si rovno. Sme úspešní. Euro stojí 34 Sk a všetci vyzeráme zo dňa na deň lepšie, pretože sa lepšie máme, a to sa ukáže hneď. Dokonca aj bratia Česi si to už všimli. Presvedčil som sa o tom, keď Jan Kraus, ktorý disponuje oveľa väčším zmyslom pre iróniu ako ja, povedal vo svojej relácii divákom, že aj on si hneď všimol, že vyzeráme vďaka tejto úspešnosti oveľa lepšie.

• 23. mar 2007
  • Prečítané: 2 762x
  • 47
Tentoraz ma dostali Vratné fľaše

Martin Horbal

Praha je mesto, ktoré každého, hoc aj pravidelného návštevníka či turistu očarí pri každej návšteve čímsi novým. Chodím do tohto mesta v poslednom čase dosť často, keďže ma sem priviedli osobné (a tentoraz aj pracovné) dôvody. Praha je však mesto, v ktorom sa nedá iba pracovať. Je to aj miesto relaxu a odpočinku rôzneho druhu. Okrem prechádzky po Letenských sadech, kde som bol naposledy, keď som mal asi osem rokov, )a pravidelnej návštevy Parkinsonovho chrámu (ľudovo nazývaneho Chrám Svätého Víta :o)) ma prekvapila v stovežatej ešte jedna drobnosť. Po celom meste je rozmiestnený obrovský počet billboardov, cityligtov a tabúľ, z ktorých vykúka známa postava poprednej tváre českého divadla a filmu – Zdeňka Svěráka, sprevádzaná čudným nápisom Vratné láhve.

• 13. mar 2007
  • Prečítané: 3 079x
  • 12
A že vraj 21. storočie

Martin Horbal

Verili by ste tomu??? Žijeme v 21. storočí. Takto nám to aspoň kompetentní počítatelia vekov prezentujú v médiách. Ja sa však prejdem po meste, a mám pocit že Hublov teleskop je sci-fi, autá neexistujú, Gagarin je komixová postavička a Ameriku objavil George W. Bush, rodák z Janova. Jednoducho že prvotno-pospolná spoločnosť je oproti nám šuvix? Pýtate sa, o čom to tu bľabocem? Vydržte, vysvetlím.

• 20. feb 2007
  • Prečítané: 2 782x
  • 33
O vílach, bosorkách, defektoch a šťastí

Martin Horbal

Stretol som ťa na Luciu, o polnoci na križovatke. Nedíval som sa cez dieru v stolčeku ale cez spätné zrkadlo. Odvtedy premýšľam, či tieto dva „otvory“ nemajú predsalen čosi spoločné. Možno práve to ma prinútilo zastaviť a vrátiť sa späť.

• 19. feb 2007
  • Prečítané: 2 069x
  • 4
Niektoré veci sa snáď ani nemôžu stať

Martin Horbal

V rámci svojho najčerstvejšieho povolania som sa už stal svedkom mnohých reakcií ľudí a boli naozaj rôzneho druhu od osočovania, cez nedôveru, chválu ktorá poteší až po tú chválu, ktorá je nepríjemná. To čo sa mi stalo dnes som však ešte nezažil.

• 23. okt 2006
  • Prečítané: 2 618x
Som hlupák

Martin Horbal

To bolo moje dnešné popoludňajšie zhodnotenie seba samého. Tí ktorí ma poznajú by si možno našli pár dôvodov, aby ma v tejto sebakritike utvrdili. Ja som však mal na to dnes popoludní jeden jediný dôvod. Mojsejovci!!!

• 17. okt 2006
  • Prečítané: 2 956x
  • 17
Pamparam alebo Káva ktorá neškodí

Martin Horbal

Ostatný víkend som sa rozhodol stráviť kultúrne. Túžba po nadľudskej srdečnosti mojich nových priateľov, ktorých som spoznal na tohtoročnej Scénickej žatve ma donútila prijať ich srdečné pozvanie na menší ale ničím nezaostávajúci Lojkov divadelný Tisovec - Fedimák 2006.

• 11. okt 2006
  • Prečítané: 2 345x
  • 4
Ako som zmaturoval z futbalu

Martin Horbal

Pätnásť minút pred polnocou zeleného štvrtku mi zazvonil telefón. Ozval sa v ňom každodenný hlas môjho kamaráta Vlasta. Prepáčim že ma vyrušuje a vypočujem jeho prosbu v telefone...

• 14. apr 2006
  • Prečítané: 1 876x
  • 3
V slovenskom hiphope je asi dôležité byť nad Vecom

Martin Horbal

Rozhodol som sa, že idem byť kontroverzný... Tak takto nejako by to za mňa povedal, asi jeden (vlastne určite aj viacerí) z nespočetného množstva tých neuveriteľne ublížených machrov, s ktorými sa v poslednom čase na slovenskej hudobnej scéne vysypalo vrece.

• 28. mar 2006
  • Prečítané: 2 544x
  • 29
Vyrúbme všetky stromy, ušetríme peniaze

Martin Horbal

Keď som bol maly chlapec, liezol som na stromy. Tak ako každé dieťa. Starší susedia na nás kričali a my sme im to mali za zlé, pretože nás obviňovali z toho, že stromy ničíme, lámeme, hoci si nespomínam, že by som ja alebo niekto s mojich rovesníkov niekedy úmyselne zlomil jediný konár. Bývam v Spišskej Novej Vsi. Som hrdý na toto mesto a považujuem ho za prekrásne okrem iného aj preto, že ako jedno z mála ostalo zelené. No ako sa zdá, dlho neostane.

• 10. mar 2006
  • Prečítané: 1 891x
  • 10
Ako Vlasto vybartroval sex

Martin Horbal

V našom meste otvorili bordel. Teda aspon myslím že takto sa ľudovo nazýva miesto, kde sa za ťažké peniaze predáva "láska". Povedal som si: "... zasa niečo pre bohatých fajnšmekrov. Na moje prekvapenie sa však čírou zhodou náhod v tejto sociálnej ustanovizni ocitol jedného večera môj kamarát Vlasto. Často s ním popíjam pivko za posledné peniaze, takže mi prišlo čudné, že práve on, chudý intelektuál si toto miesto zvolil na strávenie stredajšieho večera. Všetko však bolo úplne inak.

• 6. feb 2006
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 2 770x
  • 5
Čarny fejtón

Martin Horbal

Určite sa vám už stalo, že ste sa na niekoho jednoducho zapozerali. To človek príde, zbadá a zapozerá sa a ono zapozeranie môže mať niekedy trvalé následky. Môj pud sebazáchovy je však, chvalabohu, natoľko vyvinutý, že som sa následkom vyhol. Našťastie.

• 24. jan 2006
  • Prečítané: 2 448x
  • 3
Francúzsko vo Zvolene bolo naozaj sladké

Martin Horbal

Po výdatnej kritike o nedodržiavaní sľubov, smerovanej zo strany môjho najvernejšieho čitateľa Vlada Dobšinského :o), síce s malým oneskorením ale predsa uverejňujem sľúbenú reportáž z kabaretného predstavenia Sladké Francúzsko, ktoré sa uskutočnilo v sobotu, 14. januára 2006 v Kapitánskom dome na Zvolenskom zámku. Tu je.

• 20. jan 2006
  • Prečítané: 2 254x
  • 4
Televízne hry o peniaze, alebo dva druhy klamstva

Martin Horbal

Od čias, kedy naše domácnosti začalo obohacovať vysielanie komerčných televízií, sme si už zvykli, že vždy v septembri nás naše vizuálne médiá zaplavia úplne novou a oveľa bohatšou programovou štruktúrou. Nebolo tomu inak ani v septembri minulého roku, kedy sa začal ďalší vysielací rok. Niesol sa v znamení sľubov o tlačení pôvodnej tvorby do našich stelenovelovaných hláv, aby sme konečne pochopili, že aj na Slovensku ............ sa dajú točiť telenovely. Ale nie o tom som chcel. Mňa, viac-menej platonického diváka zaujalo skôr to, že až dve televízie na našom malom mediálnom trhu prišli s rovnakým programovým typom. Hovorím o relácii Supervýhra (JOJ) a Peniaze na ruku (STV)

• 13. jan 2006
  • Prečítané: 3 608x
  • 15
Stredoslovenský zámok premenia herci na kabaretné Francúzsko

Martin Horbal

Zvolen – Zámocká vináreň v Kapitánskom dome na Zvolenskom zámku sa stane v sobotu 14. januára o 19. hodine svedkom premiéry nového ženského kabaretu. Tvorcovia Divadla Maska pripravili pre divákov netradičné predstavenie vo francúzskom štýle.

• 12. jan 2006
  • Prečítané: 1 987x
  • 2
Adresát neznámy

Martin Horbal

Lukáš sa prechádzal po meste a hľadal peniaze. Ich hľadaním stratil veľa času, ktorý potom už nikdy nenašiel, ale o tom až neskôr.

• 6. jan 2006
  • Prečítané: 2 251x
  • 5
Raz možno príde aj kúzelník

Martin Horbal

Posledný týždeň starého roka som strávil na chate. Oddýchol som si, vyležal som vianočnú kapustnicu aj všetky tie dobroty, ktoré som do seba za tie zhruba tri hyperkalorické dni napchal a tešil som sa na Silvestra. Tešil som sa, že konečne po pár rokoch strávim tento deň na chate s priateľmi a nebudem musieť vystávať na námestí, počúvať produkcie zamrznutých účinkujúcich a porušovať všeobecné záväzné nariadenie o zákaze konzumácie alkoholu na verejných priestranstvách. Jednoducho som sa tešil, že si vyložím nohy na stôl, otvorím si pivo a s priateľmi si vychutnám program, ktorý nám naše štyri terestriálne kanály na tento sviatočný deň pripravili. Omyl...

• 2. jan 2006
  • Prečítané: 2 417x
  • 9
Motýle (poviedka)

Martin Horbal

Na „túto chatu“ som prišiel minulú stredu. Úplne sám a pre istotu som si hovoril: „Lepšie sa už cítiť nemôžeš!“ Po všetkých stresoch z domu som zrazu vychutnával ticho a pokoj, ktorý je na „tejto chate“ podľa „tejto pani chatárovej“ hlavným a asi aj jediným turistickým artiklom. Kopec vyzerá ako obrovský zelený ježko, ktorý si na chrbte nesie prezretý citrón. Ježko a citrón – hovorím si - zvláštne. A k tomu ten rybník! Nezdajú sa vám betónové bloky prinajmenšom nevkusné? O chate ani nehovorím. Len sa pozrite na igelitový prístrešok. Tak tomuto, prosím pekne, hovoria TERASA. „To“ chce poriadnu dávku fantázie, čo myslíte?

• 19. dec 2005
  • Prečítané: 3 277x
  • 9
Mladé dievčatá potrebujú peniaze na darčeky

Martin Horbal

Včera som urobil jeden test. Nudil som sa, tak som navštívil najznámejší slovenský server ponúkajúci svojim návštevníkom službu chat (pokec). V médiách sa o škodlivosti či neškodlivosti chatu pohovorilo už mnoho, názory redaktorov boli však často nekonštruktívne a pôsobili zaujato. Preto som sa rozhodol urobiť tento test.